måndag 13 april 2009

Pang! Där kom våren! :-))





Det gråkalla, trista påskvädret har fått det att kännas mer som vinter än vår, och varje dag har vi sagt "imorgon kanske solen kommer" och så idag vaknade jag och Lia vid åttatiden på morgonen och såg solen genom köksfönstret! Tittade på termometern som visade på nästan plus tio grader, och skyndade oss på med kläderna och ut, ut, ut och iväg! :-) Det blev en lång och skön dag på altanen i stugan, Magnus gick tappert en promenad med Lia i pulkan när det var dags för henne att sova middag, men jag vände efter bara 20-30 meter eftersom det var så vansinnigt mycket vatten på isen som man inte såg under snötäcket, jag plumsade rakt igenom och hade inte skor som stod emot vatten det allra minsta. Hängde upp sockarna på en krok och satt barfota på altanen och viftade med tårna - nice! :-))) "Vatten!" sa Lia förvånat när hon satte sig ner framför stugan där det nyss gick att åka pulka.

Hann med en liten snabb promenad också, innan middagen, men då fick inte Lia följa med! Om hon inte sover har hon inte ro att sitta i vagnen så länge. Överallt forsade det vatten, det har regnat i natt och nu flödade solen och värmde rejält. Så snön smälter i en rasande takt, och jag kommer då inte att sakna den! I de flesta hus jag passerade var folk igång med att skotta fram altaner, prova cyklar, tvätta bilar och byta däck, alla lika överrumplade som vanligt av att våren plötsligt slagit till igen.

Inga kommentarer: