torsdag 5 februari 2009

Tidigt imorgon bitti...

...åker Magnus till Stockholm på möbelmässa. På söndag kommer han att komma hem med tusen idéer som jag måste bromsa. Då vill han beställa allt han har sett, oavsett om det ryms härhemma eller inte. Man får liksom hålla honom i strama tyglar när det gäller möbler!! ;-)


Jag har lovat Vilma att hon och jag ska svulla med pizza på fredag kväll. Skönt att slippa laga mat när man är ensam vuxen hemma, så jag var inte svårövertalad om man säger så!




Lia är inte så pigg på dagismaten ännu, idag var hon vrålhungrig när hon kom hem. Kompisen Ellen lovade att lära Lia sova på dagis, och det verkar hon ha lyckats med, så nu hoppas vi att Ellen ska lära henne äta också! Vad Lia tycker om pizza vet jag inte riktigt, men det är kanske tillräckligt onyttigt för att slinka ner. Hon gillar dock inte kladdiga saker har jag märkt. Får hon smör på fingrarna släpper hon smörgåsen handlöst och t ex glass vägrar hon smaka. Däremot får man passa disktrasan stenhårt, för DEN gillar hon att suga på...*rys* Uppblött toapapper och potatisskal som hon hämtat i slasken är också helt OK som omväxling.









Dricka glass i glas går ju bra....

1 kommentar:

Malin sa...

Ellen lovar att göra sitt bästa ;))