torsdag 26 februari 2009

Djupfryst som en glasspinne!

Lokaltrafiken och jag har inte varit i full harmoni denna morgon, just nu sitte jag och tinar upp tårna på elementet på jobbet.

För det första så såg jag ju inte på termometern hur kallt det var i morse! Borde ha känt det när jag hämtade tidningen, men jag var väl för sömnig. Gick till bussen kl 07.00 som vanligt, men missade den buss jag brukar åka med! Den svischade förbi precis när nästan var framme vid hållplatsen, satte mig och väntade på nästa som gick 7.10 från sjukhuset och är framme hos oss sådär tio minuter senare. Hoppade på den och satte mig tillrätta. Då ringer Magnus och berättar att jag fått med mig bilnycklarna så att han inte skulle ta sig till jobbet... Jag hoppar av efter två hållplatser för att ta en buss tillbaka, och missar precis bussen från andra hållet med några sekunder. Ställer mig och väntar på nästa, tio minuters väntetid - men naturligtvis var den bussen försenad så att jag nog stod där bortåt en kvart innan den kom. Vid det laget var jag rätt djupfryst!

Skyndade mig hem och slängde in nycklarna, tillbaka till busshållplatsen - klockan var nu 7.50 ungefär - och ställer mig att vänta på bussen. Som naturligtvis var försenad. Jag nästan grät innan jag såg bussen komma runt kröken. Sätter mig tillrätta igen, och den här gången hinner jag nog åka fyra hållplatser innan busschauffören stannar och meddelar att bussen gått sönder, så vi måste byta! Knatar över till den nya bussen som naturligtvis står med alla dörrar på vid gavel. Ny väntetid innan chauffören bytt plats, programmerat in kortläsaren och allt vad han skulle göra. Framme på jobbet vid 8.30! Nu sitter jag här och skakar och får inget vettigt gjort förrän jag tinat upp lite.

Vilmisen ska åka skidor ut till Tomholmen med skolan... Hoppas, hoppas att de ställer in, det måste vara fruktansvärt kallt ute på isen idag. Gissa om jag har fått vatten på min kvarn att skidveckorna ligger alldeles för tidigt på året!!!

Nu har jag beställt såna här: Slippies! :-)))

9 kommentarer:

karo sa...

Men förbannat, att du inte bröt ihop! *S* Jag hade nog bett mannen ta en buss till jobbet han också och sen suttit där och fingrat på bilnycklarna i godan ro jag. :-D (ni har ingen reservnyckel förstår jag, en sån kostar nog kring 300 spänn men det kan det nog vara värt...)
Gu vilka härliga tofflor!

Helena sa...

Vi HAR en reservnyckel! Det är det som är det värsta... Den är bara alltid försvunnen när man behöver den!
Förmodligen i någon av MAGNUS fickor *morrar*

karo sa...

Ojoj, var inte nådig, var inte nådig... ;-)

Anonym sa...

Huvva vilken start på dagen!

Anonym sa...

Jahapp så det är mitt fel att någon snor med sig bilnycklarna?
Finns inget dåligt väder bara dåliga -----r :)

karo sa...

... läderkläder.

Anonym sa...

..fäder?

Anonym sa...

Jag har hört att att i kyla bränner man mera fett och det kan ju vara bra ibland för dom som tycker om choklad:)

Anonym sa...

oj det blev två att! hur ska det gååå.