fredag 27 februari 2009

Hysterisk dröm!

Vanligtvis brukar jag redan vara på väg att vakna när väckarklockan ringer, men i morse sov jag djupt och var mitt i en dröm, därför kommer jag också ihåg vad jag drömde. Och himmel vad jobbigt och rörigt allting var i drömmen! Klart relaterat till vårt nya (nya och nya, det togs i bruk vid nyår) bokningssystem på jobbet.

Lia var pyttebeibis igen och skulle döpas. Jag hade bett min arbetskamrat Anna Krigsman döpa henne, och dopet skulle ske i en väldigt risig och smutsig lägenhet i närheten av där vi bor. Vem som egentligen bodde i lägenheten var rätt så oklart, och vem som egentligen var pappa till Lia var också i drömmen rätt oklart. Har en stark känsla av att det var en ruskigt slemmig typ som jag inte alls skulle ha velat ha som far till mitt barn i verkligheten.

Dopet var bokat till kl 9 en lördagsmorgon, vilket jag och Anna skrattat gott åt denna morgon. Anna är nämligen en av de mest morgontrötta personer jag känner, och att hon skulle ha gått med på den tiden är inte helt troligt om man säger så. Anna dök naturligtvis inte upp och jag började grubbla på vad det egentligen stått i bokningen, tokfrustrerad eftersom jag inte hade tillgång till en dator.

Gäster började anlända, på snöskoter, och helt plötsligt dök det upp en massa fika och tårtor från ingenstans (man behöver inte vara drömtydare för att gissa att min hjärna just nu är lite upptagen av vad jag ska baka till Mattes födelsedag nästa lördag...). Alla började fika och glömde bort att det fanns ett barn som skulle döpas. Lia behövde byta blöja, och jag öppnade dörren till badrummet som var det absolut smutsigaste och grisigaste jag sett sen "Rent hus" gick på TV förra vintern.

Men jag tror nästan att Anna hann dyka upp och börja döpa innan jag vaknade. Och nöjt konstaterade att jag låg i min egen säng, med min egen lagvigde make bredvid mig - och inget dop fanns på dagens agenda! :-)

1 kommentar:

Malin sa...

visst är det härligt med drömmar;)) Sista veckan har jag drömt väldigt konstiga drömmar... alltid lika glad när jag vaknat upp!!