onsdag 18 februari 2009

-28°....

*brrr*

Vilma har fått nya slalomskidor i förrgår, och är minst sagt ivrig på att få prova dem i Måttsundsbacken, men igår när jag kom hem från jobbet så stod termometern på -24° och backen var stängd. Likaså Ormbergsbacken som hade kunnat få duga. Vilma grät och grät, ville inte äta, ville inte prata med oss, ville bara ligga på soffan i vardagsrummet och yla.


Lia ylade också, jag vet inte om hon var ovanligt trött eller vad felet var, men när mormor som hämtat på dagis skulle gå hem så satte hon igång att gråta och sen fick jag liksom inte stopp på henne. Det är sååå kul att laga middag när hon är sådär... Ligger runt ens fötter och gallskriker, och jag vill inte precis ha henne framför spisen när jag håller på med heta kastruller heller. Efter 45 minuter lugnade hon sig, men då satte Vilma som sagt igång och härjade för det var då hon insett att det inte skulle bli någon slalom. Jag förstår precis hur glad hon måste ha blivit när hon vaknade idag och upptäckte att det var -28°...


Imorgon ska jag följa med kontraktsprosten för Lule-Jokkmokks kontrakt på prostvisitation i Pajala! Han "lånade" mig för sekreteraruppdrag på visitation i Piteå för två år sedan, och han tyckte att det fungerade så bra, så ifjol fick jag rycka in och jobba en dag (var ju föräldraledig då) och följa med på visitation igen, men då var det Nederluleå som skulle besökas, och jag har ju närmare dit än till jobbet! I år är det alltså Pajala som står på tur! Undrar om det är varmt och skönt där! ;-) Hoppas att bilen vi ska åka i tål kyla... Vill ju inte bli stående någonstans halvvägs precis! Långkalsonger PÅ om man säger så.

1 kommentar:

Malin sa...

läste just ditt inlägg om kylan - hade tänkt blogga om det jag oxå;))