fredag 6 februari 2009

Myskväll utan pappa!




Vilma hade ju som sagt beställt pizza, och vuxenpizza skulle det vara - ingen liten barnpizza! Hon fick vara barnvakt åt Lia för första gången när jag åkte och hämtade pizza, det kändes lite småjobbigt att lämna dem, för Lia skrek som en trasig mistlur när jag gick och Vilma var lite sur över att Lia stötte bort henne när hon verkligen försökte anstränga sig för att ta hand om lillasyster . Det drog ut lite på tiden med beställning och hämtning, och jag satt som på nålar på pizzerian - men när jag kom hem möttes jag av två glada tjejer, och den av dem som är bättre på att prata berättade att de hade haft det jättemysigt medan jag var borta! Och vad oroade jag mig för egentligen... Vilma är faktiskt tio år gammal nu! :-)




Ja... Sen hade vi tjejmiddag, Vilma åt nästan hela vuxenpizzan själv och Lia smakade lite pizzakanter och såg ut att tycka att det var gott! Själv åt jag den sliskigaste av pizzor, "Shishkebab-pizza" som kanske egentligen borde heta "Grillspett-pizza" men det är nog inget säjande namn. Härligt flottig, med fläskfilé, bacon och bearnaise-sås. Det får gärna gå ett bra tag mellan varje gång man äter den, men när man är sugen är den oslagbar!
Vilma är grymt mätt och sitter just nu och pustar i soffan! Hon åt faktiskt upp nästan hela vuxenpizzan...

Inga kommentarer: