tisdag 3 februari 2009

Märklig upplevelse i morse...




Jag kom och gick mot busshållplatsen med musik i öronen, och såg en tjej som stod och väntade på bussen. Plötsligt la jag märke till att hon stod och smågungade i takt med musiken i mina öron. Först hajjade jag till och tyckte nästan att det var obehagligt, men antagligen hade hon också Rix-Morronzoo i hörlurarna!






Nu när det har varit klart väder ett par morgnar så har jag märkt att det inte är alldeles beckmörkt när jag går till bussen kl 07.00! Precis vid kanten ovanför trädtopparna ser man en liten smal rosa remsa av ljus. Underbart!






Lia passade på att dekorera sin mage rätt så ordentligt med en kulspetspenna. Jag har utvecklat en fenomenal hörsel när det gäller skrapet av en penna mot "olämpligt underlag", men när hon ritade på sin egen mage så hörde jag förståss ingenting!




Sen snodde hon mammas favoritplats i soffhörnet igen. Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att hennes min är ännu nöjdare den här gången. Bokvalet? Eldkvarn-Pluras memoarer. Knappast barntillåtna, men faschinerande. Att karln överhuvudtaget lever får väl ses som ett mindre under, men han har en förmåga att skriva om mat som gör att man blir sååååå matlagningsinspirerad. Han verkar minnas precis allt han ätit i hela sitt liv och beskriver varje måltid med inlevelse. Kanske är det det som gör att han överlevt alla gifter han fyllt sin kropp med? Att han aldrig verkar ha tummat på att få i sig näringsriktig mat.

1 kommentar:

Malin sa...

hon ser ut att trivas där i soffan med en bok...tar hon efter mamma??!!
Du får gärna lämna mitt namn vidare..lite mer jobb skadar inte