fredag 22 augusti 2008

Också en dag...




Igår kände vi oss uttråkade och bestämde oss för att hitta på något. Vi började med en sväng på Antnäs möbler så att Magnus fick stilla sin möbelabstinens och spionera lite på konkurrenterna! När jag flyttade hemifrån var det till Antnäs man åkte, för de hade ungdomligare möbler än t ex Wika, där Magnus jobbar nu. På den tiden hade Wika bara stilmöbler och chesterfieldsoffor, och det var ju inte riktigt vad man var ute efter... Nu tyckte jag att Antnäs tråkat till sig, de hade inte längre något roligt småplock som de hade förut i "Pynthuset" som nu döpts om till "Fyndhuset" och innehöll möbler som de inte lyckats sälja.




Vi bestämde oss för att åka vidare till Rosvik och kika in i Kathrins affär, Jonnagården. Den hade inte öppnat, så vi åkte hem till Oan och Kathrin och fick en kopp kaffe innan det var dags för Kathrin att öppna affären. Vi träffar familjen Krona alldeles för sällan... Förr blev det oftare, men så flyttade de till Rosvik, både de och vi fick barn, de skaffade hund, alla har vi jobb som tar sin tid, vi fick Lia och så har det bara rullat på utan att man träffats på evigheter. Mysiga Jonnagården hade mycket roligt småpynt, jag köpte en hängande groda till Lias rum och en inflyttningspresent till Helena O. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, så jag lägger in en bild från Oan och Kathrins vackra vinterbröllop förra vintern istället!


Inga kommentarer: