måndag 4 augusti 2008

Blocketfyndat igen!

Det var bara att inse att gamla trogna Emmaljungan som Vilma åkt i inte hänger med så mycket mer. Minst två av hjulen sitter liksom lösa och skramlar omkring, och gjorde Magnus galen. Själv har jag vant mig, men Magnus lider av en svårartad allergi mot allt som är skrangligt, löst, snett, vingligt eller på annat sätt trasigt. Emmaljungan kvalade väl in på de flesta punkter... Samtidigt kändes Lia lite väl liten för att klara sig på bara sulkyn, hon är lite oskyddad mot väder och vind och liggläget räcker inte riktigt till för att hon ska kunna sov middag gott i den. Så idag köpte vi lite impulsivt en Emmaljunga scooter på Blocket, en modell som jag tittade på redan för ett år sen eller så, men då kändes hon för liten för att åka framåtvänd. Nu klättrar hon och vrider sig för att få titta framåt när vagnen är bakåtvänd, så nu tänkte vi att hon nog är mogen för en Scooter.

Ikväll har vi hämtat den här vagnen på Björkskatan, det visade sig att ägaren var en syster till en gammal kompis till Magnus! Under tiden vi gjorde upp affären hann Lia ställa sig mitt i en vattenpöl med sandaler och sockar... Hann precis lyfta upp henne innan hon satte sig, tur, eftersom vi tänkt oss en prov-promenad med vagnen i området omkring där vi köpte den som omväxling (börjar kunna promenadstråken i Sunderbyn-Gammelstad så utantill att jag nästan lägger märke till när det byts gardiner i husen...)


1 kommentar:

Anonym sa...

"man ska int ha nå skrot"
(min livsfilosofi)

:mb