måndag 18 augusti 2008

Och nu regnar det igen...

Sommaren gjorde nog ett sista ryck i helgen, nu öser det ner igen. Men det är på något sätt ändå mysigt, nu kan man ju skippa solbränne-stressen och bara gona ner sig i soffan med en bok och en kaffekopp. Tyvärr har hela Sunderbyns samlade flugbestånd flyttat in hos oss efter surströmmingsätandet igår, nu blir det kemisk krigsföring snart, bara jag hittar lite Radar. Doften av Radar ger mig barndomssommarminnen, man brukade ofta somna till den doften och den ger mig än idag en känsla av ombonad trygghet, även om jag inte vill påstå att den doftar gott!

Jag väntar ivrigt på IKEA-katalogen som sägs ska komma denna vecka. Såhär års börjar jag alltid sukta efter nya gardiner, lampor och kuddar. Jag, Vilma och Lia har sovit hos mormor och morfar i stugan i natt, och jag har gått igenom deras Ellos och Jotex-kataloger och hittat mycket fint. Magnus påstod att han fick ont i ryggen av att läsa Jotex när han kom ner i morse, han är ju annars väldigt intresserad av heminredning, men just gardiner är en vit fläck på hans intressekarta *s* Dessbättre innebär det ju att jag får bestämma lite själv på den punkten. Liksom min mor, jag minns en gång när hon, jag och pappa var på IKEA i Kungens Kurva, och pappa tappert följde oss genom avdelning efter avdelning - tills vi kom till gardiner och sängkläder, då slog han klackarna i backen så att det säkert är bromsspår i golvet fortfarande om man tittar noga och deklarerade att han skulle återfinnas i kafeterian när vi var färdiga med den avdelningen. Gardiner som är så roligt... ;-)


Gardiner är kul (gammal bild)

Inga kommentarer: