onsdag 6 augusti 2008

Farfars 70-årskalas





Broder Leif




Svärfar har fyllt 70 år och firat med släkt och vänner. Vi fick tillfälle att träffa farfars bror Leif, som jag aldrig träffat och som Magnus inte träffat på många år. Kul att se samma ansiktsdrag, gester och miner som hos svärfar, och t o m ibland som hos Magnus. Gitarr spelar de alla tre i alla fall, så det blev nästan svårt att slita dem från varandra och gitarrerna för smörgåstårta och fika av det mest magnifika slag. Sigrid har slitit hårt i köket och det smakade därefter :-))) Smörgåstårtan var en av de godare jag smakat.




Själv blev jag utklädd till indiankvinna, men eftersom det mest var jag som fotograferade så har vi inga foton på den tilldragelsen. Och lika bra är det! ;-)




Lia gjorde sitt bästa för att ta sig in i farfars och Sigrids vitrinskåp, och hade nog lyckats om inte storasyster rådigt ingripit. Jag kan förstå lockelsen att få möblera om lite bland alla vackra, glittrande saker.



Frestande!



























































































Inga kommentarer: