torsdag 21 augusti 2008

Brasmys och mindre mysiga saker...


Eftersom det inte känns som om det kommer att bli några fler riktiga sommarkvällar så har vi tagit in träsoffan som står under tak på altanen hela sommaren och i vårt sovrum under vintern. Fast den har fått mellanlanda i vardagsrummet för att torka upp ordentligt, och det var onekligen en otroligt mysig plats för den. Hade det inte varit för att den skymmer halva fönstret så hade den fått stå där! Lia fick somna i vardagsrummet och sen låg jag och myste med henne sovande i soffan.

I morse satt jag och läste årets surströmmingstest i NSD, och plötsligt kände jag en märklig doft sprida sig runt omkring mig. Det visade sig vara vår ännu inte rumsrena dotter som lagt en rejäl hög under köksbordet, precis vid mina fötter.

Inga kommentarer: