tisdag 19 augusti 2008

IKEA-katalogen har anlänt!


I mitt huvud har jag redan handlat för runt 10 000,- i alla fall... Ett skåp till toaletten nere, ett klädskåp till Vilmas rum, en ny sängram till Vilma och nya gardiner typ överallt... Lämpligt nog har vi hållit på med projekt rensa och sortera idag, och badrummet på övervåningen ser ut som om det faktiskt tillhör en mänsklig bostad :-))) Ett tag i alla fall... Min elake make talade inte om att IKEA-katalogen dimpit ner i brevlådan förrän vi var färdiga med städningen, och när jag upptäckte ankomsten så hotade han med att använda den som bränsle i kaminen. Jag i min tur hotade med att använda våld mot någon av hans känsligare kroppsdelar om jag inte fick lägga vantarna på den snabbt!

När Lia somnat spolade jag högtidligen upp ett bad till mig och katalogen, och dagen till ära hällde jag i en påse lavendelbadsalt. Det doftade hiskeligt starkt av lavendel och gjorde badvattnet hysteriskt turkost (!) I min värld är lavendel ljuslila... Jag kände mig seriöst orolig att jag skulle anta samma färgton som en smurf, men jag ser ut ungefär som vanligt efteråt. Däremot doftar jag gammalt linneskåp, så det är verkligen tur att man är gift med en man som älskar möbler ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

vill inte veta av nå ikea skit innanför våran dörr "hrmmf",det ska vara kvalite´ ;) www.svenskahem.se.

Helena sa...

Du är så tråååååååkig älskling!!!! ;)

Anonym sa...

Jag har hört ryktet om någon som kallar sig Suomisoffa...det låter som riktig kvalité??!! =)
/Glasögonormen

Anonym sa...

vi tar det där på lördag,