söndag 17 augusti 2008

Bloggtystnad

Min datortystnad har berott på att Mattias tagit den med sig till en kompis och spelat halva nätterna. I vanliga fall får han bara LAN:a en natt per månad, men nu har de inte varit uppe hela natten så eftersom det dessutom snart är slut på sommarlovet så sa vi OK till att spela två nätter på raken.

Inte för att det har hänt så mycket här under helgen, igår fick vi oss en båttur sent omsider och idag har jag och Helena O traditionsenligt firat vår namnsdag med surströmming. Vi har fortsatt med den traditionen trots att vår namnsdag har flyttats till slutet av juli. Vi har alltid firat den 18/8 och tänker fortsätta med det! Nu blev det ju dessutom en dag tidigare eftersom det kändes roligare med en söndag än en måndagkväll precis när hennes semester tagit slut. Gott var det i alla fall! Surströmmingspremiären är inte förrän på torsdag, så det blev fjolårsströmming. Orkade inte träna barnen i surströmmingsätande den här gången utan valde att enbart njuta av maten :-)) Det kommer fler tillfällen!

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja - om ni är redo lördag kväll hos oss så??!!

Helena sa...

Klart vi är! :-)) Och det är bra att Vilma får lite press på sig att inte fåna sig som hon gjorde när hon skulle smaka surströmming ifjol, jag har sagt att hon inte får yttra ett pip om att det luktar illa eller så i Tildes närhet, och det förstår hon.

Anonym sa...

Mmmm vad gott ,det är så att Jag och Sigrid blir jättesugna.Det var Sigrid som "tvingade"mig att äta surströmming.I mitt liv före hennes inträde,så hade jag alltid med mig en burk Duga-sill.Men det tog inte lång tid förrän man lärde sig att äta denna läckerhet.Du får köra hårt med min son,han vet inte vad han går miste om.

Anonym sa...

"urrkk"