fredag 15 augusti 2008

Alltså, jag blir inte klok på Luleå Rytmik&Balett!!!

Det måste vara minst ett par år sen nu, första gången jag ringde och ställde Vilma i kö till någon lämplig dansgrupp i Luleå Rytmik&Baletts regi.

http://www.lulearytmik.se/

Efter ett bra tag hörde en kvinna av sig och sa ungefär "jo jag ser att din dotter har stått i kö, men hon har ju inte fått plats i någon grupp så jag plockar väl bort henne"? Jag ifrågasatte varför hon skulle plocka bort henne ur kön när hon fortfarande ville dansa och då sa kvinnan förvånat att vi borde ha "legat på lite".

Vi kom överens om att ställa henne i kö igen, och jag frågade om jag skulle vara tvungen att "ligga på" men då sa hon "nejdå, det här är en annan sorts kö". Jag tror att det var vid det här samtalet Vilma var på gång att börja Funky kidz dansskola, och då var kvinnan i luren dessutom lite spydig över det "det är ju inte alls samma klass som våra utbildningar" och det kändes helt absurt att sitta och diskutera detta med henne när hon just meddelat att de inte hade plats för Vilma på någon av sina "högkvalitativa utbildningar".

Efter ett tag (i våras någon gång) började jag fundera på varför de aldrig hörde av sig, så jag ringde upp och kollade, och "nej det finns ingen Vilma Blom i våra köer, men jaha om hon är född -99 så får hon garanterat plats till hösten om hon vill". "Om vi inte hör av oss så kan du ju ringa och kolla" sa hon sen, och det kan jag ju säga att hon inte hade behövt tala om för mig... Naturligtvis har de inte hört av sig, så idag ringde jag och kollade. "Ehhh jaha... Och hon är alltså inte placerad i någon grupp då" (och det frågade hon mig!!) Nå, under samtalets gång så bläddrade hon i sina papper och hittade en lämplig grupp som hon kunde placera in Vilma i (och varför blev hon inte placerad förrän jag ringde kan man ju fråga sig). Jag frågade om Wilma L, som ställt sig i kö för ungefär ett år sen, men hon stod naturligtvis inte kvar, så det är ju osäkert om hon alls får plats nu. Jag ringde Wilma L:s mamma och hon skulle ringa och "ligga på" men har de tappat bort uppgiften om att hon stått i kö så är det ju svårt att bevisa att hon gjort det.

Alltså gaaah!!!! Vad har de för kösystem! En samling hoprafsade papper? Datoriserat lät det inte som att det var i alla fall... När man ringer så flyttas ens papper upp i toppen av högen? Jag tycker att det är jättetrist, man börjar fundera om man är svartlistad på något sätt. Och det är inte precis inspirerande för Vilmas lust att dansa om Wilma L inte får vara med, de gör ju helst ALLT tillsammans och Wilma L har ju faktiskt ställt sig i kö för minst ett år sen.

Inga kommentarer: