onsdag 31 december 2008

Stormen ryter och åskan går...

Det stormar verkligen ordentligt nu! All värme var bortblåst ur huset när jag klev upp och jag var innerligt tacksam över att ha en kamin att elda i! En kopp kaffe och en brasa var precis vad som behövdes just då. Lia och Magnus sov till kl 10, Matte ytterligare en stund och Vilma har inte rört en fena ännu, så jag fick en lång skön stund framför brasan med min kaffekopp och en deckare. Ett bra slut på det gamla året! :-)


Matte kom nyss ner och berättade att han inte kunde sova längre för att det var för kallt i hans rum - och jag lovar, då är det kallt! Han sover med öppet fönster om det så är minus tjugo, men när värmen blåser ut på det här sättet blir det på något sätt en obehgligare kyla, drag helt enkelt. Nu ligger han i badkaret och tinar upp!


Ett gott nytt år önskar vi alla vi känner och för all del alla vi inte känner också!

1 kommentar:

Malin sa...

gott nytt på er oxå :)))
Tilde hoppas på en lekdag imorgon