tisdag 30 december 2008

Stora lögaredagen för Lill-Björn







Vilma har samlat sig länge, men nu var det dags att för första gången låta Lill-Björn bada! Hon har läst "Nalle-reglerna" i Kamratposten om hur man behandlar sin favoritnalle och där står det klart och tydligt att maskintvätt är absolut förbjudet (och jag är rädd att gamle Lill-Björn skulle ramla i atomer av en sån behandling), så det blev ett försiktigt bad i balja med svag tvättmedelslösning. Ansiktet fick absolut inte blötas, för ett öga har ramlat av en gång och limmats fast, så Vilma var lite orolig att limmet skulle lösas upp.






Nu ligger han och har de mysigt på handukstorken ("hänger" var ett känsligt ord i sammanhanget, så han ligger på tork och Vilma hoppas att han är torr innan kvällen så att hon får ha honom i sängen som vanligt.






Själv är jag plötsligt jätteförkyld. Trodde inte att det skulle bli så farligt, men jag känner mig verkligen risig! I natt har jag haft vad jag kallar "Pseudo-feber", dvs jag har frusit, haft ont i alla muskler och klåda i tandköttet, men siffrorna på febertermometern stämmer inte alls överens med hur jag känner mig!

1 kommentar:

Malin sa...

Nasse har fått åka i tvättmaskinen några gånger vid magsjuka - men han är av lite bättre material.