måndag 22 december 2008

Läget fortfarande under kontroll...


Helt enligt tidsschemat är julhandlandet på ICA-Maxi avklarat, och det gick förvånansvärt smärtfritt, har helt klart varit med om värre. En gång tog jag sista kundvagnen på Kvantum... Har väl varit med om bättre också iofs, enklaste julhandlandet var medan gamla ICA-handlaren här i byn höll igång affären, då handlade jag allt jag behövde på ett kick, ensam i affären medan alla andra trängdes på Kvantum! :) Gamla ICA-Hasse hade t o m manuell chark i den pyttelilla butiken *förlorar mig i drömmar över den flatrökta skinkan*

På ICA-Maxi var det väldigt rensat i hyllorna, jag undrar om de får in fler varor imorgon, annars blir det inte roligt om man måste handla något under juldagen eller annandagen. Nåja, det finns ju hämtpizza! :) Gravlax blev jag utan, och senap, för det fanns bara sötstarka varianter som inte kändes något vidare till julskinka. När det kommer till senap är jag inte lokalpatriot, senap till julskinka ska vara skånsk och inget annat om någon frågar mig! Slotts original funkar ju också, men som sagt, de sötstarka varianterna får vänta tills något annat ligger på tallriken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan rekomendera den sötstarka senapen varmt. Är inne på våran andra burk till julskinkan. Mycket god !!!
God jul !

Helena sa...

Ska fundera på saken...

/Helena - senapskonservativ ;-)