måndag 8 december 2008

Det bor en sock-terminator hos oss...




Ett av de hushållsarbeten som gör mig mest på dåligt humör är att para ihop sockar. För det första är det skittråkigt och för det andra brukar resultatet vara frustrerande. Jag har hört att många familjer har sock-monster som äter upp den ena sockan i varje par, men det sock-monster som bor hos oss är aggresivare, slugare och farligare än andras sock-monster. Av den rikliga tillgången på föda har det vuxit sig stort och starkt och utvecklats till en sock-terminator. Jag är helt övertygad om att det är någon sorts intelligent livsform, det har i alla fall sinne för att retas. Hela tiden hittar jag sockar som är nästan likadana. Nästan, men bara nästan. Som de här t ex. Tillräckligt lika för att man vid en hastig skymt ska få för sig att man hittat ett par, men tillräckligt olika för att man inte riktigt med högburet huvud ska kunna sätta på sig en av varje och låtsas som om det regnar...




Vilma har massor av enfärgade rosa sockar som vi köpt på HM genom åren, Matte har motsvarande gråa. Där har sockmonstret en alldeles särskild taktik! Han ser till att alla sockar byter färg och form litegrann vid varje tvätt! Har man alltså från början fem par såna sockor, så har man efter tvätt tio uddasockar. Mums för en monstermage!








En kollektion röd-rosarandiga sockar. Dock inga som är exakt lika!











Sockmonstrets julbord! Ett par hittar jag i alla fall på bilden. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har helt rationaliserat bort den sysslan. Eller nästan i alla fall.
Jag lägger mina i en hög, maken tar själv sina när han tar ner tvätten från linan eller ur torktumlaren.
Barnens lägger jag i en stor hög där de själva får ta sina. Vill de gå med oparade strumpor så är de välkomna till det ;-)

Anonym sa...

Hur mycket går ett par sockar på?
Hur många sockar behöver man?
Hur många är man i familjen?
Svar: 20kr,7 par,5 pers.
Alltså,vi gör oss av med alla sockar,skänker dom till Rödakorset och köper oss nya i 5 olika färger.
20*7*5=700 spän= alla nöjda och glada.

haha koden för inlägget var (trot om ni vill) SULAG:) sulans lag,,mohahahahahaa "spooky"