torsdag 4 december 2008

Shoppingtur med Matte

Det är verkligen behagligt med shoppingturer med Matte, jämfört med om någon av hans systrar är inblandade. Lia är ju inte så intresserad av att vara i stan öht, eller också kanske man kan säga att hon är alltför handgripligen intresserad av det som finns i affärerna. Vilma kör med taktiken att rycka i allt och säga "vill ha" så kanske hon får var hundrade sak hon tjatar om. Strax innan mammas öron trillar av alltså.
Matte, han bara strosar lugnt och väljer ut vad han vill ha och när han är klar vill han snabbt hem (fast att äta på Tasty burger hade han tid med *s*).

Kom hem med jeans, kalsonger, sockar och som extra lyxgrej en snordyr mössa som han gärna ville ha. Men utan tröja, för det hittade vi ingen. Eller han hittade, men den var ärligt talat inget jag hade velat medverka till att han hade på sig och jag hade sån tur att affären inte tog betalkort, och då orkade han inte vänta på att jag skulle gå och hämta ut pengar. Ibland har man tur som sagt ;) "Du tycker att jag skulle se ut som en gangsterunge va?" sa han och flinade. Så han förstod i alla fall precis varför jag skruvade på mig när han pekade på den *s*

Inga kommentarer: