tisdag 23 december 2008

Justress eller begynnande senilitet?

Ja, det känns skönt att det är jul så att man har julstressen att skylla på. Fast egentligen är det nog inte så stor skillnad vilken tid på året det är.


Igår skulle jag skynda mig att handla lite till middagen och sen komma hem så fort som möjligt för att Magnus skulle iväg och åka slalom. Sprang ikapp bussen och hoppade på den och satt sen i ett halvstressat sinnestillstånd och funderade på vad jag skulle handla till julaftonen. Fick plötsligt för mig att jag åkt för långt, och kastade mig av bussen som stannat för att någon annan plingat. Först när jag klivit av upptäcker jag att jag att jag har två busshållplatser kvar innan jag är hemma. Det var inte mysigt att pulsa sig hem ute i plogkarmen för att inte bli överkörd när bilarna ven tätt förbi.


Idag när jag skulle handla på lunchen så hade ICA-affären hyrt in någon idrottsförening som packade varorna åt kunderna. Jag vet ju att det är så, det har varit så varenda jul de senaste typ tjugo åren i varje fall. Jag höll ändå på att kasta mig över killen och fräsande fråga vad tusan han gjorde med mina matvaror. Behärskade mig i sista stund. Tur det i alla fall...*s*


Och om jag fick en krona för varje gång jag de senaste dagarna hoppat till och tänkt "åh jösses, jag har glömt att vattna granen, nu kommer den att barra som sjutton innan julafton". Å andra sidan hade det ju kunnat vara värre, jag hade ju faktiskt kunnat ta mig för att vattna den. Min far har vattnat en plastblomma en hel sommar när han hade uppdraget att åka förbi villan i G-stad och vattna på väg till stugan efter jobbet. Så man förstår ju vem man släktar på ;-)



Riskerar att bli kvarglömd på ICA?

Inga kommentarer: