torsdag 18 december 2008

Granen står så grön och grann i stugan...





Så var granen på plats. Julgransbelysningen var naturligtvis trasig och jag har gjort en chansning och satt upp den ändå, håller nu tummarna för att det bara ska vara någon glödlampa som behöver bytas ut!








Först skulle ju foten monteras, och det var inte fullt så enkelt som det låter. Magnus muttrade en aning innan han fått alla delar på plats.






Resten av granen monterade Vilma och Wilma L, som är plastgranveteran i jämförelse med oss!




Vilma pyntade hämningslöst och lyckligt, tyvärr har hon en lillasyster som var minst lika intresserad. Särskilt en girlang av silverkulor fångade lillsyrrans intresse, och det var med nöd och näppe jag hindrade henne från att strypa sig i den efter att ha lindat den ett antal varv runt halsen.




En pumla föll offer för Lias omilda behandling, men annars gick det förvånansvärt bra. Men vi får se hur länge vi står ut med att ha granen framme... Helst över julafton i alla fall.




Nu hoppas jag att alla bloggläsare håller sina tummar för att julgransbelysningen skall tuffa igång efter några utbytta lampor. Jag vill inte, inte, inte göra om hela proceduren en gång till! Så roligt ska vi inte ha det! Vilma och jag hade inte riktigt samma uppfattning om några basala saker inom julgranspyntsområdet. 1. Hur glittret ska placeras (men där modifierade jag diskret som den julpolis jag är) 2. Hur mycket julgranspynt som är lagom (Vilma vill helst ha en pumla på varje barr). 3. Om det är snyggt eller inte med en rosa pumla mitt bland alla röda (julpolisen konfiskerade och lovade henne att ha den lilla plastgranen i sitt rum och få hänga den full med rosa pynt. Att hitta och montera den lilla granen får bli hennes fars problem under morgondagen när jag är på jobbet i godan ro ;)




Vill förresten påpeka att det inte är jag som matchat ihop Lias tröja och byxor!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hehe var det en.... hmm.... manlig matchning av hennes kläder? :D

Helena sa...

Det kan man säga... Om man vill ge en ledtråd! ;-)