onsdag 14 januari 2009

Shoppat själv också! :-))


Hittat stövlar på skorea, och det hör inte till vanligheterna! Det brukar bara finnas skor i storlek 39-41 kvar. Ibland har jag köpt för stora skor mot bättre vetande bara för att de varit billiga, men det brukar i allmänhet sluta med att sulan går av på mitten eftersom de viks för mycket under mina korta fossingar.


Under hela hösten har jag suckat när jag öppnat min garderob... Har inte hunnit bygga upp den efter att ha varit gravid eller föräldraledig i princip sen början av 2005. Ebba von Sydow skulle gråta blod om hon kikat in. Eftersom Magnus varit föräldraledig så har ju klädbudgeten varit lite sådär, men nu fick jag julklappspengar och gav mig glad i hågen ut på stan för att shoppa efter julledigheten. Men... Och detta är ett fenomen som upprepats så många gånger i mitt liv att jag borde ha lärt mig... Efter julen är det rea som gäller, och eftersom jag har en mainstream smak och så vanlig storlek, så finns det inte mycket vettigt kvar att köpa för min del. Jag måste alltså vänta ut reorna och hoppas på vårkläderna, men då brukar jag oftast ha hunnit shoppa upp julklappspengarna på annat. Dessutom verkar "Korall" vara den stora färgen i vår... Jag minns när "Korall" var årets färg förra gången, då tillsammans med turkos vilket blev min räddning. Året var 1986 och jag såg inte klok ut i korallfärgat ens då. Tror inte det ändrat sig till det bättre om man säger så... Men nu har jag köpt jeans och stövlar i alla fall, så det känns som om jag snart har en vettig stomme i garderoben! :-))




Inga kommentarer: