tisdag 20 januari 2009

På stan med båda tjejerna!




Vilma skulle på återbesök med anledning av vaccinationsstudien hon deltagit i, och Magnus och Matte skulle hämta ut Mattes snowboard som han fått helt ny efter en reklamation av den gamla :-) Vilma var bokad 18.30, så jag hann först nästan ångra att jag tog på mig att låta Lia följa med oss på stan i två timmar, men det gick alldeles strålande bra! Lia var väldigt samarbetsvillig och satt i vagnen utan att protestera, t o m på "smågrejaffärer" som Lagerhaus och Solgården... Lite shopping blev det, två par jeans och ett hett åtrått nitbälte åt Vilma. Och så fika förståss! Vi passade på att fika en sista gång på Olssons konditori innan de flyttar till ny lokal. Lite vemodigt var det allt, jag har svårt att tänka mig att det ska kunna bli samma atmosfär mitt i en affärsgalleria sådär.




På KvartersAkuten fick vi vänta en stund mellan blodprovet och att vi fick träffa läkaren, och där kan jag säga att Lia härjade... Att hon sprang som en vettvilling i korridoren trots att jag inte tog av henne overall och luddor var väl en sak, men hon gjorde dessutom slumpvisa attacker mot lecakulorna i väntrummets blomkrukor och det var inte lika kul. Det var skönt när vi äntligen blev klara och fick komma ut i friheten igen. På bussen hem träffade vi Ingrid Winbo, den läkare som ställde Theas diagnos och tog hand om henne de första dagarna innan hon åkte hem till Falkenberg (snacka om långpendling!). Hon jobbade då två veckor i taget och var ledig två veckor i taget, så när hon kom tillbaka var allt redan över och Thea hade lämnat oss. Nu blev hon jätteglad över att få träffa Lia precis innan hon arbetat sitt sista skift på Sunderby sjukhus som hon ska lämna för jobb närmare hemmet!

Inga kommentarer: