tisdag 20 januari 2009

Nä! Sova på dagis ville inte Lia!


Kunde nog tänka mig det, hon är oftast ingen lek att få att somna, vare sig på dagen eller kvällen. Men jag minns att Vilma också var minst sagt motsträvig på sin tid, och att jag tappade hakan totalt när dagisfröken "Anne-Mi" första gången berättade att hon sovit middag på dagis. "Anne-Mi" flinade och undrade om jag trodde att de använt trollspö och jag att jag tänkte "nä, men kanske klorofom". Dagispersonalen är ju proffs, och jag tror säkert att det kommer att funka förr eller senare.


I söndags, när vi var bortbjudna på eftermiddagen, så försökte jag stoppa Lia i vagnen tidigt och promenera henne till sömns, men jag hann misströsta rejält innan hon till slut motvilligt slocknade. För att få henne att ligga ner i vagnen fick vi balansera den på bakhjulen allt som bara gick, hon kämpade hårt för att hålla sig sittande trots att ryggstödet var nedfällt i liggläge. Men hursomhelst så var hon glad som en lärka hos Eva och Brage, och gick inte lös alltför hårt på deras omfattande glas- och porslinssamlingar! :-)

Inga kommentarer: