torsdag 22 januari 2009

Ajajajaj....


Såhär i slutet av andra veckan på dagis är smekmånaden slut och Lias kind hamnade mellan tänderna på någon av dagiskompisarna! Ajaj!

När jag kom hem från jobbet så utspelade sig en repris från förra året... 17.25 satt vi och åt middag när Matte plötsligt frågar "Ska Lia följa med ikväll?" "Öööööh, följa med på vad?!" frågade jag och Magnus och såg ut som fågelholkar i ansiktet. "Jamen vi har ju föräldraredovisning klockan sex, det har jag väl sagt". Ja... Inte så någon av oss har hört det i alla fall! Jag och Lia åt snabbt färdigt, klädde oss och knallade iväg. Det var förståss svårt att höra så mycket av redovisningen, jag och Lia drog oss tillbaka bakom en glasdörr, för hennes ständiga små Indiantjut upplevs kanske inte som helt charmiga av de föräldrar som faktiskt ville höra vad deras barn sa. Först var det en pjäs där Matte var mördaren! Den missade jag tyvärr det mesta av, men sen lyckades jag faktiskt höra när han förklarade tarmystemets funktion, ändtarmen och dess tömningsmekanism. Just ett trevligt ämne ;-) Han redovisar utan att humma, fnissa och se ut som om han hellre ville vara i Timbuktu som många killar i hans ålder gör, det tycker jag är kul.

Till sist var det dansuppvisning, två danser, och de var riktigt duktiga allihop! Lia applåderade hjärtligt.

Inga kommentarer: