onsdag 22 oktober 2008

Vilmisens vinterskor


Jaha, nu har Vilma samma storlek, 36, på vinterskorna som jag har på inomhusskor! Hon börjar också bli stor... Mattes båtar är toppen att låna som tofflor när man ska ut efter tidningen på morgonen.


Jag har ju lite märkliga fötter. De är 36 på längden, ibland går t o m 35 på, men på bredden kan jag behöva 37 om det är t ex smala pumps (nu är det ju iofs länge sen jag hade den typen av pumps...) På höjden är mina fötter storlek 38. Med "på höjden" menar jag alltså att om jag provar t ex snäva vinterstövlar så får jag inte in foten i mindre storlek än 38, sömmen som går mellan själva foten och skaftet tar emot. Men när jag väl fått in foten så är själva skodelen alldeles för stor, i vissa fall böjs sulan då under foten när jag går så att den t o m kan gå av efter ett tag. Är det grova vinterstövlar så funkar det ju att de är stora, men med mera smäckra "finstövlar" blir det inte så lyckat med minst två storlekar för stor fotdel!


Men åter till Vilmas vinterskor. Som vanligt vill hon ha lite glitter och glamour i tillvaron, så det blev ett par rosalila stövlar med glittersnören. Mamma kanske kan låna dem ibland ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Märkliga fötter?
Du menar missbildade,,