fredag 3 oktober 2008

Ett ljus för Thea


Idag skulle Thea ha fyllt tre år. Egentligen skulle vi ha åkt till kyrkogården och tänt ett ljus, men gravlyktan var bara spårlöst försvunnen och jag tänkte att nu är det ändå våra levande barn som måste få gå före, så jag valde att inte hasta iväg och försöka hitta en ny utan istället tända ett ljus härhemma i Theas egen ljusstake.

Det kändes viktigt att hinna med att "äta fredagsmys" som Vilma brukar säga, i lugn och ro. Fredagsmyskvällarna har börjat bli viktiga för henne har jag märkt. Hon drog visserligen snabbt vidare till Wilma L, men hon blir otroligt besviken om det inte blir något fredagsmys eller om vi slarvar med det. Nu sitter jag och Magnus framför brasan och lyssnar på gamla Raj Montana band-plattor och Theas ljus brinner för henne.


2 kommentarer:

Malin sa...

Tänker på er ikväll

Anonym sa...

Jag har noterat i min dagbok allt av vikt som händer och har hänt.Såg att hon skulle varit 3år.
Jag tänker på henne och på er.

Owe