söndag 12 oktober 2008

Huset fullt...

...var det på lördag! Wilma L:s föräldrar firade att det var tio år sen de förlovade sig (nu väntar vi bara på bröllopet också! ;-) Så de åkte på spa-helg och myste, medan Wilma myste hos oss. Tjejerna bestämde sig för att sova i bastun, och ordnade sig ett ombonat sovläger. Eftersom Wilma skulle sova över så hade vi sagt att Matte inte fick lana med sina kompisar hos oss, men han bad så vackert när han kom hem från basketcupen i Umeå och eftersom tjejerna då redan hade bestämt sig för bastusovandet så sa vi OK. Vilma insåg ju då att hon genom det beslutet hade gynnat Matte och började protestera, men då var det så dags *s* Tre grabbar knökade in sig i Mattes lilla rum och spelade till 2-tiden på natten.




Själva hade vi Katti på middag, utan Niklas den här gången eftersom han är i Dubai och jobbar! Hon bara gapade över hur mycket Matte och hans kompisar vuxit sen hon var här sist för kanske ett halvår sen. Själv ser man det inte fullt så tydligt, när man ser honom varje dag!


Lia blev lite förvånad när hon hittade två tjejer i bastun på morgonen! Enda missödet var att Wilma L fick en bula i huvudet när hon vaknade på morgonsidan och satte sig upp i sängen.
Lill-Björn behövde inte känna sig ensam. Hela gänget sov med Wilmorna i bastun!

På söndag blev det ett spontant IKEA-besök, kände att vi inte stod ut en dag till utan garderob i Vilmas rum. Det blev både klädskåp och byrå, och lite annat smått och gott för sammanlagt under 1 500 kronor! Kanske inte världens bästa kvalitet, men allt behöver ju inte vara arvegods... Bara vi blir av med klädhögarna från golvet så är jag nöjd!! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAG handlade inget.
Ja en räkmacka då,,

Helena sa...

Det gör inget älskling, du ska få nöjet att skruva ihop allt jag köpte! ;)

Anonym sa...

Jag var så mätt när jag kom hem på lördag att jag inte orkade sitta i soffan utan var tvungen att ligga! Du får gärna maila receptet på ananaspajen förresten, jag har ett par burkar i skafferiet som bad att få bli till just sån paj. :-)

Malin sa...

Försöker ni bjuda under oss på KURA sängen.... nu måste vi ju gå ner i pris....;)))

Helena sa...

Jag hade kunnat betala för att bli av med den... ;)