torsdag 9 oktober 2008

Åh nej vilket tråkväder...

Blött och trist, igår var det ju så fint! Jag tycker inte om hösten! Möjligen de där dagarna då vädret är perfekt, soligt och klart och helst medan det fortfarande finns löv i höstfärger kvar på träden, då kanske jag kan känna lite försoning med det faktum att sommaren passerat. Men såna här dagar, nääääää! Oktober är det tråkigaste som finns!!! November också iofs, men då börjar vi närma oss advent och har man tur kanske det t o m kommer snö och då lättas mitt humör upp betydligt.



Och så tog jag in tidningen och mötte av nyheten att tomten är död också :(

http://www.nsd.se/kultur/artikel.aspx?ArticleId=4048793

Har inte kommit oss iväg på teatern i Stadsparken på flera år, men jag hoppas att traditionen fortsätter i Harry Nymans spår. Skulle vilja att Lia också får uppleva det!


I november ska vi åka till Eden i finska Uleåborg en helg, för att smita ifrån en viss födelsedag bl a ;) Känns helt rätt mitt i november! Låtsas att det är sommar för en stund... Uleåborg är öht en mysig stad, så jag hoppas hinna med lite shopping också. Och lite god mat förståss.

1 kommentar:

Anonym sa...

muta oulut ja viina?