lördag 25 oktober 2008

Dagens kluring

Magnus har en läderrem virad tre varv runt ena handleden. Lia har pillat lite med den och en hårsnodd, och nu har vi inte en susning om hur den där hårsnodden skall trasslas loss från läderremmen. Det går helt enkelt inte! Irriterande!



Själv har jag varit på teater ikväll, Romeo och Julia! Teater skulle jag gärna gå på oftare, jag älskar stämningen på teatern. Björn Nagander "den sjungade polisen" hade huvudrollen och var jättesöt. Jag blev nog lite kär en liten stund ;-) Han har faktiskt varit hemma hos oss för bara någon vecka sen, han var hem till oss och tittade på Magnus förstärkare som låg ute på Blocket. Ja då skulle man ha varit hemma... Nu sitter jag och äter kex och ost med den älskling jag är gift med, och han vinner nog trots allt i längden ändå.


Vi har plockat ner Pilaster-hyllan från övervåningen, den fick inte riktigt plats efter möbel-rockaden där uppe och nu står den tillfälligt placerad mellan trappen och toaletten. Lia anser att det är hennes privata stairway to heaven. Må vara hur det vill med den saken (diskussion pågår) men hennes hårfärg matchar körsbärsfärgen på pilastern rätt så perfekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara en sak som gäller - saxen!
Frågan är bara: gummisnodd eller läderband? *hmmm*

Helena sa...

Nädå, det behövdes inte. Magnus la sin panna i djupa veck en stund, och till slut lyckades han frilägga snodden! Men det verkade länge helt hopplöst.