onsdag 15 oktober 2008

Trevliga ekonomiska nyheter

Magnus började kolla våra försäkringar, och upptäckte att vi betalat dubbla försäkringar på bilen i nästan ett år!! Nu får vi tillbaka runt 4 500,- och det är ju alltid trevligt. Att vi dessutom har mindre fasta kostnader för försäkringar än vi trott är ju också trevligt, så det var liksom en dubbeltrevlig nyhet! :-)

Vilmas IKEA-säng är såld! Jag jublar inombords! Efter att ha sovit en natt i den tillsammans med Lia vid ett tillfälle när Magnus behövde få sova ut så är jag inte särskilt kompis med den. Inser ju att den inte är tillverkad för personer i min viktklass, men jag har ändå ett ont öga åt den. Att den är så svårbäddad gör mig ju inte vänligare stämd till den, och så har vi det lilla irritationsmomentet att den är omöjlig att sitta i för en normallång vuxen. Nej, ska bli skönt att bli av med den!

3 kommentarer:

Malin sa...

hoppas att det inte är "kerstin från Boden"...för då har ni stulit vår köpare;)))

Anonym sa...

Det värsta är ju att vi INTE ville ha den där sängen utan en mera romantisk creme färgad dagbädd i stål som skulle passa till resten av inredningen. Men det var ju någon som stooor tjöt på Junkea i 2 timmar och fick sin dynamit vilja igenom.Ja och nu vill hon ha den vi ville hon skulle köpa,,phuuu.
Men nu är den beställd.
http://www.bitc.se/Furniture.aspx?ProductID=1012&ReturnUrl=%2fFurniture.aspx%3fSearch%3djulia

Helena sa...

Nej, det är en Linda som köpt våran!