onsdag 28 oktober 2009

Idag har vi haft en riktig mysdag...





Jag har sedan länge lovat tjejerna att jag skulle ta några semesterdagar under höstlovet, pga att vi håller på med "Framtidsforum" på jobbet blev det lite upphackat, jag kunde bara vara ledig idag och på fredag, men alltid något.

Vilma fick bestämma progammet, och hon valde Teknikens Hus och efterföljande lunch på Waldorf (hon gillar guldlejonen i entrén och jätteakvariet mitt i restaurangen). Och för första gången, sen Lia föddes i alla fall, så flöt allt på precis som det skulle. Lia sprang som en liten gasell inne på Teknikens Hus, det var väl inte direkt så att hon ägnade så mycket tid åt de teknikexperiment man kan göra där, vattenrännan som genom podiet i mitten av lokalen var det som lockade henne mest - förutom att springa, springa och springa. Vilma är ju där med skolan lite då och då, så hon visste precis vad hon var intresserad av att prova på.

Lunchen gick över all förväntan! Lia satt faktiskt på rumpan och åt. Hon har inte haft någon som helst matlust sen hon blev sjuk, men nu pillade hon i sig en hel del köttbullar med pasta och det gav henne massor med extra krafter. Vi gick vidare till en av min och Vilmas favoritaffärer Lagerhaus, och det gick också bra. Inget glaskross eller andra katastrofer. Vi avslutade dagen med att åka och köpa paj och glass och ta med oss till mormor och morfar och fika. Lia åt Ballerinakex med god aptit - men bara chokladen, resen överlämnade hon raskt till mormor!

Tyvärr glömde jag kameran, så det blir bara mobilbilder idag... Och inte de skarpaste, för min mobil tar INTE bra bilder inomhus.

Inga kommentarer: