söndag 25 oktober 2009

En rätt så mysig igår dag trots allt...


Jag och Vilma gjorde en samlad kraftansträngning och åkte in till stan för att fixa den där kalaspresenten och Halloweenutklädning, dessutom stod ett par vinterskor till Vilma på listan. Vi kom billigt undan med Halloween-grejor, för Vilma hittade ingenting som hon egentligen ville ha, så hon tänkte ut en kombination av sina gamla grejor som fungerade och så köpte vi illröd färgsprej till håret och lite accessoarer för en femtiolapp. Kalaspresent hittade vi inte på Barnens Hus, det börjar bli svårt att hitta något där för 10-åringarna, och några skor som passade hittade vi inte på Sko-Kanonen som ligger vägg-i-vägg, så vi insåg att vi var tvugna att bege oss in i centrum och trängas. Tog den absolut sista lediga parkeringsplatsen i Smedjans parkeringshus... Vi hasade genom stan, dödströtta. Vilma var som helt orkeslös efter sin förkylning, och jag var också ganska slagen kände jag. Present hittade vi snabbt på Lagerhaus, men skor... Tittade i ett par affärer som inte hade något alls, men till slut så blev det skor också till min stora lättnad! Jag vet inte vad vi skulle ha hittat på om vi inte hittat några som passat! Det var rätt utplockat i affärena, bara enstaka storlekar kvar av de flesta skomodeller.

Ja, sen var ju Vilma på Halloween-fest på kvällen, ommålad till oigenkännlighet. Festen var lyckad och födelsedagsbarnets pappa hade lyckats skrämma upp dem ordentligt. Kan tänka mig hur det lät när typ femton tioåriga tjejer illtjöt i kör :-) Nu hoppas jag bara att vi kan gnugga Vilma ordentligt ren, för idag ska hon till kyrkan och titta på när Tilde får sin Barnens Bibel. Fick bort det mesta igårkväll, men det behövs nog en omgång till! Lia fick också lite smink för rättvisans skull, men jag såg till att sätta det på mer lättvättade områden ;-)

Inga kommentarer: