fredag 2 oktober 2009

Ibland har man tur! ;-)


Själv var jag ju inte så glad... Hoppade på bussen hem från jobbet som segade sig igenom ett vägarbete så att jag var lagom försenad redan innan jag var på dagis. Halvvägs hemma kommer jag på att fisken vi skulle ha ätit till middag låg kvar i frysen på jobbet. Hämtade Lia klockan 17 och Vilma skulle vara ute och sälja toapapper för skolresan från klockan 18... Eftersom jag bar på 5 liter mjölk och 2 kg potatis och en massa annat jag handlat så kunde jag inte bära Lia hem, utan fick vackert vänta på att hon gick själv. Det tog ca 20 min att ta sig 200 meter...
Väl hemma fanns inget annat alternativ än att steka plättar för att hinna få i barnen någon slags mat i alla fall (de dör nog inte av plätt-middag någon gång i alla fall). Och sällan har jag sett så glada barn, de verkade inte sakna middagsfisken alls! Kan inte förstå... ;-) Till slut släppte Lia besticken och åt njutningsfullt med händerna, och det fick hon göra. Vi kan träna på bordsskicket en annan gång.


Vilma hann i tid till toapappersförsäljningen som inbringade 12 000,- i klasskassan.

Inga kommentarer: