lördag 3 oktober 2009

Äntligen paltdax!


Och jag har längtat såååå.... Det går inte att göra palt på riktig färskpotatis så jag har vackert fått tåla mig till nu, men idag har jag och tjejerna haft paltfrossa hos mommo! Mums! Lia verkar trots allt fortfarande föredra plättar, men jag åt nog för oss alla tre. Väntar på det gigantiska magknip som brukar infinna sig efter att jag smockat i mig palt tills det sprutat genom öronen. Idag tror jag det blev fem... Fast jag måste tillägga att mommo gör små flatpaltar.






Så har vi varit och satt lyktorna på Theas grav och gjort lite höstfint. Hon skulle ha fyllt fyra år idag. Jag sitter och tänker att om hon levt hade vi nog suttit och väntat förtvivlat på att svininfluensevaccinet skulle komma... Febersjukdomar hade varit farliga för henne. Tack och lov att spridningen verkar ha avstannat så att så många som möjligt som sitter i den situationen idag hinner få sina sprutor innan det brutit ut på allvar.

Inga kommentarer: