tisdag 6 oktober 2009

Ibland blir jag så trött på mig själv...


...och idag var det en SÅN dag... Det började med att jag glömde nycklarna till jobbet hemma i morse. Jag såg att de halkade ur byxfickan när jag gick och la mig, och hann precis bara tänka "nu måste jag komma ihåg var nycklarna ligger" innan jag somnade. Men det var först när jag var halvvägs till busshållplatsen nästa morgon som jag kom ihåg att de inte låg i fickan som vanligt. Fick vackert ringa in till Eleonora och snällt be henne släppa in mig!

Handlade som vanligt på lunchen (två gånger eftersom jag glömde lite saker första vändan...), och var nu väldigt fokuserad på att inte glömma frysvarorna i frysen som förra tisdagen... Så jag glömde inte att gå och hämta frysvarorna och lägga dem i kassen. Däremot glömde jag hela kassen fem minuter senare när jag gick ut genom dörren. Kom på det just när dörren smällde igen och jag insåg att jag inte hade någon nyckel! Jag hade sett att Eleonora var på väg ut genom bakre ingången, men vågade inte chansa på att hon skulle hinna komma ut och släppa in mig innan det var för sent att hinna med bussen, så jag rusade runt och bankade vilt på dörren till framsidan. Blev lyckligtvis insläppt, greppade kassen och tog nytt personligt rekord till busshållplatsen. Bara för att inse att jag glömt mobilen OCH ett papper som skulle fyllas i på dagis om att jag VAB:ade med Lia för ett par veckor sen... Men de ligger ju där de ligger tills imorgon, så nu ska jag lugna ner mig ;-)

1 kommentar:

Malin sa...

OJ såna dagar kan trötta ut vem som helst...