lördag 6 februari 2010

Semla!


Jag har längtat efter en semla i flera veckor nu. Jag tror att det speciella med semlor för mig beror på att man bara äter dem en kort period varje år och att jag dessutom associerar dem med annalkande vår! Idag kände jag verkligen för första gången att våren är på väg, även om det faktiskt var -24 när jag vaknade och tittade på termometern i morse. Men solen var framme, och den värmde upp temperaturen till -17 efter bara någon timme, och bakrutan på grannens bil började droppa i solskenet :-) Ying, vår kinesiska granne tyckte att det var verkligt konstigt att det kan vara så kallt när solen är så stark!

Vi åkte in till stan och fikade ordentligt på BO:s. Lia greppade lyckligt sin semla, bara för att smaka - och förkasta! Ifjol gillade hon semlor jättemycket, men uppenbarligen inte i år. Så jag och Magnus fick 1½ semla var, så det räcker nog som årets ranson. Eller, jag skulle nog vilja ha en hembakad också innan jag är helt nöjd!

Inga kommentarer: