torsdag 11 februari 2010

Inget fel på luktsinnet....


Är lite imponerad av min yngsta dotters skarpa luktsinne. Det verkar vara ungefär i klass med en genomsnittlig jakthunds ungefär. Tog en kopp kaffe efter maten, och tjuvstartade med en ruta från en exklusiv chokladkaka som jag fått i present av min kollega Eleonora. Den skulle sparas till helgen och bli mammas lördagsgodis hade jag tänkt mig, men som sagt EN liten ruta kan man ju alltid...
Stoppade snabbt den lilla chokladrutan i munnen och värmde upp den med en klunk kaffe så att den skulle bli sådär härligt gojsig och chokladig i munnen, men den hann inte ens börja smälta förrän jag hör ett yl från andra sidan av vardagsrummet. Lia vrålade som en stucken gris och såg plågad ut. Jag sprang givetvis genast dit och började undersöka var hon gjort sig illa, när hon krokade sitt lilla finger om min undre tandrad, bröt upp min mun, pekade menande på chokladbiten och kved "jag vill soklaaaad!"

Inga kommentarer: