tisdag 16 februari 2010

Jämmer och elände...


Lia har feber och hemsk hosta. Natten mot måndag yrade hon vilt, täcket hade tänder och ville bita henne i fötterna och överallt fanns det "fläckar" som var farliga och läskiga och spred sig och hamnade på Lias ben där hon hysteriskt försökte torka bort dem.
Mitt upp i alltihopa så sa hon "Mommo? Jag har har varit i ditt hus dag!" precis som om mommo stått mitt i sovrummet.

På dagen var det lite bättre med febern, men hostan var fortfarande hemsk vissa stunder av dagen. Då hade man ju önskat att man fått i henne lite hostmedicin, men det är helt enkelt omöjligt. Det är förmodligen lättare att slinka in obemärkt i Pentagon än att pressa ner en droppe hostmedicin i Lias strupe. Har prövat tre olika sorter, allihop resluterar i lika mycket protester. Hon är för övrigt inte särskilt glad åt Ipren-supparna heller, men där kan man övermanna henne i alla fall. Igår tog hon tag i mig, tittade mig allvarligt i ögonen och sa "det är slut stjärticin". Men det var det ju inte. Ingen risk, mamma har minsann lagt upp ett lager ;-)

På bilden försöker hon söka skydd hos storasyster när mamma och pappa började prata om hostmedicin.

Inga kommentarer: