lördag 2 januari 2010

När ändamålen helgar medlen...




Lia har ätit väldigt, väldigt dåligt under jul- och nyårsledigheten. Det har flödat onyttiga godsaker i huset, och det VET hon ju, så hon avvaktar när mamma kommer med tråkig mat och sen snappar hon åt sig sötsaker närhelst det ges tillfälle. Men idag fick hon bli matad - i badkaret! Och då gick det plötsligt ner en stor portion, snabbare än jag trott var möjligt! Vilma tyckte att det var orättvist och ville också bli matad, men se där går nog gränsen! ;-)

Nu sitter systrarna Blom och ser på Harry Potter tillsammans, men det är i häftigaste laget för den yngre trots att den äldre censurerar när det blir för läskigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vilka härliga barn du har:) Jag har stängt ner min blogg, så du vet. Ska jobba fram en egen hemsida istället. Men jag kommer gärna fler ggr och läser din blogg - det blir jag glad av:) God fortsättning! / Anneli