fredag 29 januari 2010

Kallt-kallt-kallt!


Brrr! I morse var det inte roligt att knalla iväg till bussen, fast jag var klädd som för en polarexpedition. Fötterna frös jag om i alla fall, jag vet inte vad jag egentligen borde ha för skor för att slippa frysa om föttena, jag tror nästan inte såna skor finns! När jag köpte mina förra vinterskor gick jag till en skomakare och frågade vad jag skulle köpa för skor, och jag köpte de han rekommenderade - ett par storlekar för stora för att få i tjocka sockar, men nog sjutton frös jag i alla fall! Måste nog ha ännu större skor, tre-fyra storlekar för stora - men då kan man väl knappt gå i dem!


Jag har alltid varit frusen om fötter och händer, men det känns som om det blev ännu värre när jag en gång för säkert tjugo år sen åkte skoter från Hertsön till Gammelstad i ett par vanliga, grova kängor. Var nog på gränsen till att förfrysa tårna där, det värkte något fruktansvärt när fötterna "tinade upp".


Men det finns hopp! När jag åkte buss in till stan i morse var det inte alldeles becksvart, jag kunde ana en svag, svag ljusning i kanten av himlen! :-) Jag brukar ha Vilmas födelsedag som riktmärke, och det brukar vara då man märker att dagarna faktiskt blivit lite längre! :-))))

1 kommentar:

Anonym sa...

www.rejmo.se kan det vara något för dej?? /Håkan