onsdag 13 januari 2010

Bloggtorka...


Det har helt enkelt inte hänt något att berätta om. Allt har rullat på som vanligt bara... I full fart. Som denna eftermiddag t ex. Jag hämtade Lia på dagis efter jobbet, när det är jag som hämtar så är hon alltid sist kvar och man känner sig lite stressad över att fröknarna ska hem, och det ger ju ett bra förhandlingsläge för Lia det! Och hon är inte dum, det lilla livet! Det senaste hon kommit på, är att om hon vägrar att sätta på sig skorna så blir jag tvungen att bära henne hela vägen hem utan en chans att ställa ner henne. För att få ut henne från dagis gick jag med på kravet och sen bar jag hem henne. Någonstans vid parkeringen till vårt hus började jag krokna och sa till henne "jag orkar faktiskt inte bära mer" och då svarade hon glatt "du inte orkar inte bära!"

När jag med hängande tunga släpade mig in genom dörren stod Vilma en dm innanför ytterdörren studsandes och tjattrandes, "mamma, mamma, kan du göra flätor mamma, mamma, Wilma L och Emilia kommer snart och hämtar mig mamma!" Jag började göra flätor när Matte kom farande ner för trappen och frågade "när kan vi äta, jag och Linus ska fara till Måttsund så fort de har ätit" så jag släppte flätandet och satte på potatisen först. Vilma ylade och jag försökte behålla tålamodet (och förståndet). "Och förresten, har vi en huvudvärkstablett" fortsatte Matte och jag tror att jag faktiskt lyckades leta huvudvärkstablett och fläta Vilma samtidigt. Puh!

Lyckligtvis, LYCKLIGTVIS, så hade Lia sovit på dagis, hade hon klättrat på mig, gnällandes, som hon gjort de senaste eftermiddagarna innan så hade jag nog blivit galen på riktigt!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag har oxå lite bloggtorka... kolla in vårt senaste inlägg ;)