måndag 22 juni 2009

Oj, vi kanske är inne! ;-)

Så har den företeelse vi ägnat de flesta av vårt livs somrar åt fått ett namn och framställs som något nytt och nästan inne! http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article5382267.ab

Hemester! Kanske kan man låtsas att det är ett medvetet ställningstagande vi gjort för länge sedan och som andra nu tar efter? Fast så är det inte, vi är mest bara lite för lata för att åka iväg någonstans. Jag njuter så av att vakna i min egen säng och få ligga kvar, såsa omkring i morgonrock och kanske gå ut och sätta mig på altanen och dricka morgonkaffe. Laga god mat i mitt eget kök på kvällarna och däremellan ta dagen som den kommer, kanske cykla ner till stugan eller åka in till stan och ta en shoppingtur när vädret är tristare. Charterresor blev aldrig min grej, jag har varit på två men har svårt att tänka mig att det blir några fler. Jag fastnade helt enkelt inte för det och vill inte slösa bort pengar och semesterdagar på något som jag inte känner för till 100%.

Magnus fick nyss ett ryck och började prata om att hyra husbil och åka en sväng, men det är ganska dyrt och får nog bli ett framtida projekt. Hinner inte spara ihop någon resekassa på tre veckor precis... Så i år får jag nog lugnt vara hemma, möjligen blir det en tur på 1-2 dagar någonstans dit barnen kan tänkas vilja följa med (de som är stora nog att ha någon åsikt om saken...). Passar mig fint!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara instämma! Precis så vill jag också ha min semester!

/Janeth

karo sa...

Vi är också trendiga! :-D