tisdag 9 juni 2009

Lite sommar i alla fall...




Igår var jag ledig efter lunch, jätteskönt att ha en ledig halvdag när det inte var helgdag! Jag gjorde först ett besök i Vilmas skola och på hennes fritids, hon har tjatat länge om det, så det kändes bra att hinna med det innan skolan är slut för terminen. Sen hämtade jag Lia och så bar det av till tandläkaren med Vilma. För säkerhets skull tog vi mormor med oss, annars finns det risk att någon dyrbar tandläkarutrustning gått åt pipan... Vilma hade inga hål! :-)






När vi var klara hos tandläkaren så bar det av mot en handelsträdgård för mig, mommo och Lia. Oj vad lätt det skulle vara att göra av med pengar... Jag brukar ju sätta egna fröer, men i år orkade jag inte ens försöka. Inser att man nog trots allt sparar en slant på det, så det får väl bli nya tag nästa år när Lia förhoppningsvis går att prata med. Eller hota, möjligtvis. ;-)



Just nu lyssnar hon inte ett skvatt på vad man säger, och höjer man rösten så kryper hon ihop och håller för ögonen - och sen fortsätter hon som om ingenting hade hänt. En del av krukorna på Blomsterlandet står inte som de gjorde innan vi kom dit om man säger så... Själv hade jag famnen full av gurk- och tomatplantor och hade svårt att ingripa. Tack och lov kom mommo till undsättning innan vi blev ersättningsskyldiga för någonting. På hemvägen roade sig samma dotter med att krypa ur "hängslena" i bilstolen och hänga ut åt sidan så att hon med all säkerhet skulle bryta ryggraden om jag blev tvungen att bromsa. Fick alltså hålla hennes huvud i bilstolen med ena handen och köra med den andra - och jag kör inte ens bra med två händer! Jaja, vi överlevde. Och förhoppningsvis får Lia lite mer självbevarelsedrift med tiden... På bilden roar hon sig med att undersöka den attraktiva låda där alla spännande knivar och saxar finns! Innan mormor får slag kanske jag ska skriva att det var under sträng bevakning ;-)



Inga kommentarer: