söndag 14 juni 2009

En "fullt-upp-helg"

Vilma har hunnit med två kalas i helgen, jag hämtade henne från klassfest kl 21 på lördag kväll, och på söndag morgon fick jag väcka henne för att hon skulle hinna duscha och göra sig iordning för nästa kalas. Hämtade henne även från nästa kalas och så åkte vi till Helena O i Boden och gick på "Retro-caféet" som jag varmt kan rekommendera för den som har vägarna förbi! Caféet har flera rum i två olika hus och jag gick omkring och hojtade "åh en sån hade mormor/farmor/faster Ellen/tant Sally..." om var och varannan pinal som fanns! Tänker att det nog fanns ett och annat vi borde ha sparat när vi städade ur mormors och morfars hus, eller när mamma och pappa sålde sitt, men man ska ju ha plats för allt också, och jag är ingen riktig samlarmänniska egentligen. Och jag klarar inte riktigt av att ha sådär mycket småprylar överallt härhemma, är alldeles för lat för att hålla på och dammtorka i den utsträckning det skulle behövas... Men sådär i cafémiljö är det urcharmigt!

Inga kommentarer: