fredag 19 juni 2009

Gårdagens fight...


Igår bråkade Vilma och Magnus hela kvällen. De är så lika, så de kan verkligen trigga igång varandra hur mycket som helst. Det kändes som om det var två femåringar jag medlade mellan! *s* Som den äkta drama-queen Vilma kan vara så lät hon ingen i hela kvarteret vara ovetande om hur arg hon var. Hon ylade dramatiskt "pappa har förstört hela min daaaaaag!!!!!!!" och smällde i dörrar och var allmänt lite av en finne i röven för oss alla. Till sist började Lia sympati-yla lite i bakgrunden.

När det var dags att sova så hade hon i alla fall lugnat ner sig och Magnus hade slutat reta henne. Jag och Vilma bestämde oss för att cykla ner till stugan och sova i lillstugan, bara för att det är så mysigt, och när det skulle bära av så frågade Vilma om hon fick sova i Magnus gitarr-tröja (som hon brukar sova i när han är borta och hon saknar honom). Det fick hon, och vi åkte ner och kröp ner i sängen och då kom det ett ynkligt "pappa, jag saknar pappa! Det är som någonting som fattas när han inte är här". Jag skrattade lite i smyg, det måste jag ju erkänna.

För övrigt kan jag meddela att jag genomfört årets studsmattehoppande, något som Vilma väntat länge på. Ja, man blir inte snygg på foton där man hoppar studsmatta, det är ett som är säkert! :-)

Inga kommentarer: