torsdag 19 november 2009

Vaccinerad!


Nu har alla barnen Blom fått sin första spruta. Matte slipper ta någon mer, till Vilmas förtret! ;-) Vilma och Matte lyckades jag webboka, jag måste ha gått in på nll:s hemsida i exakt rätt stund. 5-10 min senare var alla tider den dagen slut! Båda två var hängiga dagen därpå, men inga värre biverkningar än så.
Lia fick hjälp av mormor och morfar att ta sig till BVC idag, där Magnus mötte upp, och så fick hon också sin spruta. Hon sa aj-aj-aj-AJ-AJ, men glömde genast att det gjort ont när hon fick sitt plåster och klistermärke. När jag pratade med henne i telefon en timme senare så berättade hon entusiastiskt att hon fått ett plåster, men när jag frågade varför hon fått det så svarade hon "jag vet inte!" så själva sprutsticket verkar inte ha gjort något större intryck.

Inga kommentarer: