torsdag 26 november 2009

Lite adventsglitter...







Nu har jag hållit på och "tagit fram jul" i sådär fyra timmar och är halvklar... Oj vilken tid det tar med alla tyger som ska stykas. Varm och svettig blir man också kan jag intyga. Särskilt när ens make envisas med att elda i kaminen medan man står bredvid den och sätter upp gardiner och adventsstjärna, strax efter att man stått och strukit nämnda gardiner med ångstrykjärn! Puh! Men roligt är det, och jag fortsätter imorgon... Då ska jag fortsätta leta efter de försvunna panelvagnarna, som jag VET finns på ett bra ställe. Däremot vet jag tyvärr inte VILKET bra ställe. Lite bilder, så att jag kan kolla nästa år vad jag hade i vilket fönster :-)

Vilmas gran ska få lite mer pynt, men det visade sig vara totalvärdelösa snören i några av pumlorna, så det får vi också åtgärda imorgon.

2 kommentarer:

Vilma sa...

Det ser mycket bättre och juligare ut i värkligheten ;)

Nini sa...

Men åh! Du har ju precis likadan taklampa från Indiska i sovrummet som jag har köpt till mitt sovrum/vardagsrum i nya lägenheten!
Visst har vi god smak! ;)