fredag 6 november 2009

Ett litet förhör sådär på kvällskvisten!


Igår eftermiddag var Lia väldigt bekymrad över att kompisen Ellen blivit petad i ögat av "beibisen" så att hon hade "gråtat så hon måste vila". En koll med Ellens mamma riktade dock misstankarna mot Lia själv, och vi började förhöra vem denna "beibis" egentligen var. På en direkt fråga "petade du Ellen i ögat?" så svarade Lia faktiskt "ja", men sen kom det igen "beibisen petade Ellens öga". Jag spände ögonen i henne och frågade "men vad hette beibisen då, som petade i Ellens öga". Lia fick ett helt obeskrivligt uttryck i ansiktet och svarade prövande "Orm".

Men vad jag vet så finns det inget barn som heter "Orm" på Lantmätarens förskola, så ja, misstankarna kvarstår. Får utredas vidare i lugn och ro senare.


3 kommentarer:

Malin sa...

Ja enligt Ellen så heter den skyldiga "ormen" Lia, men hon sa att Lia sa Förlåt.
Men det var ingen som nämnde det hela när jag hämtade dem i går så jag tror inte att det var någon större fara.

Vilma sa...

Lia pratade om händelsen hela kvällen, så hon hade nog lite dåligt samvete i alla fall! *s* Det positiva är att hon tydligen lärt sig säga förlåt i alla fall, hon sa det till Vilma i morse och det har varit stört omöjligt att klämma ur henne ett "förlåt" tidigare!

Helena sa...

Och det var ju förståss inte Vilma som skrev kommentaren ovan! Jag var tydligen inloggad på hennes användare...